5 redenen om een telefoonverzekering af te sluiten

Telefoon in hand

Dankzij de technologische evolutie kunnen de smartphones, vandaag de dag, meer dan alleen bellen. We gebruiken ze om onze mails te controleren, spelletjes te spelen, naar muziek te luisteren, foto’s te maken, op het web te surfen, een routebeschrijving te krijgen en nog veel meer. Deze apparaten zijn een belangrijk onderdeel geworden van ons dagelijks leven. Er zijn vele redenen om een mobiele telefoonverzekering af te sluiten en om dit belangrijk onderdeel te beschermen.

Dekking bij verlies

Je bent onderweg naar jouw werk en gebruikt hiervoor het openbaar vervoer. Bij aankomst merk je dat jouw mobiele telefoon verdwenen is, wat nu? 

Een mobiele telefoon garantie dekt problemen zoals softwarefouten en mechanische defecten, maar niet andere problemen zoals schade, verlies of diefstal door de gebruiker. Helaas is diefstal van mobiele telefoons een groeiend probleem. Een telefoonverzekering dekt schade, verlies, diefstal,.. Telefoonverzekering vergelijken is de beste optie om te zien welke telefoonverzekering  het beste bij jouw wensen aansluit.

Telefoonverzekering is betaalbaar

Een ongelukje is snel gebeurd, denk maar aan jouw gsm die vanuit je achterzak valt. Jammer genoeg heb je pech gehad en is jouw scherm gebroken. Je hebt geen telefoonverzekering, dus je gaat naar een telefoon reparatie winkel zodat je jouw scherm kan vervangen. Het vervangen van je scherm kost je heel wat geld, het kan je zelfs meer kosten dan zou je een telefoonverzekering afsluiten. Zou je gedekt zijn onder de telefoonverzekering, dan hoef je je geen zorgen te maken over de kosten van de reparatie.

Afhankelijk van het type smartphone dat je hebt en type dekking dat je wilt, kost een telefoonverzekering je meestal tussen de € 5 en € 15 per maand. Via telefoonverzekeringvergelijker.nl kan je de beste telefoonverzekeringen vergelijken zodat ze aan jouw wensen aansluiten.

Directe vervanging

Wanneer een ongelukje is gebeurd is het invullen van een schadeformulier eenvoudig. Je hoeft enkel online of via telefoon je details door te geven aan jouw verzekeraar door een schadeformulier in te vullen. Dit kan 24 uur per dag, zeven dag per week gebeuren, in tegenstelling tot wat je dacht hoef je geen urenlang te wachten.  

De details houden in hoe het incident zich heeft voorgedaan en wat de schade is. Zodra jouw verzekeringsmaatschappij over deze informatie beschikt, duurt het slechts enkele minuten om het schadeformulier te verwerken. Nadat deze is goedgekeurd, wordt in de meeste gevallen een vervangende telefoon naar jou verzonden voor enkele dagen of kan je zelfs een nieuwe telefoon ophalen bij aangewezen winkels.

Vervangen van mobiele telefoon is duur

Onderweg naar huis ben je jouw mobiele telefoon verloren. Je hebt de dag daarop een afspraak met een belangrijke klant, maar je kan hem hierdoor niet contacteren. Je hebt snel een nieuwe smartphone nodig. De prijs van een nieuwe smartphone kan meer kosten dan zou je een telefoonverzekering afsluiten.

Bij het kopen van een nieuwe telefoon, sluit je bij jouw telefoon drager een contract. Het contract dekt bepaalde schade die jouw telefoon loopt niet. Soms is de schade extreem waardoor je jouw telefoon moet vervangen door een nieuwe telefoon, wat heel duur kan worden.

Met een telefoonverzekering kan je deze hoge kosten vermijden. Bij het zoeken naar de juiste telefoonverzekering moet je in gedachte houden welke dekkingen je wenst, wat je budget is en wat de voordelen zijn van de verzekering.

Gerust rondlopen

Sommigen geloven dat een verzekering geen nut heeft omdat ‘je het waarschijnlijk nooit nodig hebt’. Het komt erop neer dat je een risico neemt zonder telefoonverzekering. Met een telefoonverzekering, zal je gerust rondlopen en hoef je je geen zorgen te maken over ‘wat als?’ situaties.

3.8/5 - (18 stemmen)